1 Kasım 2010 Pazartesi

Ebruli


Kurstan ilk izlenimler... Ebru kursumun ilk günü (sorumluluk sahibi bir insan olarak) zamanında gelen ilk öğrenci bendim. Diğerleri geç mi kaldı? HAYIR. Hiç gelmediler. Neyse öğretmenimiz öğrenci öğrencidir diyerek derse başladı, ders dediysem sohbet havasındaydı zaten bir öğrenciyle başka bir şey düşünülemez. Ebru sanatı en geç 15.yydan beri görülüyormuş, ''su nakış tutmaz diyen buraya gelsin'' diyen Mevlananın bu sözü de bu sanatın tarihinin 12.yy da biliniyor olduğunun göstergesiymiş. Bunun dışında ebru sanatında kullanılan bütün malzemeler doğal mesela fırçaların sapı gül dalından  kılları at kılından, ebruda toprak boyası kullanılıyor, suyu içme suyu olacak ya da kaynatılmış soğutulmuş, su içine de bir miktar deniz kadayıfı ve öd koyuluyor, öd çok pis kokuyormuş tabi ben öğretmenimin ısrarlarına rağmen koklamadım! ve bunun gibi bir kaç malzeme daha... yani bugün sadece teknikler ve malzemeleri öğrendim, yarın ilk ebrumu yapacağım, ve kurs sonunda bir sergi düzenleyip ebrularımızı satışa sunabileceksiniz, satar mıyım ya da alan olur mu bilmiyorum ama bu sanatı öğrenmek çok güzel, yarını heyecanla bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder