23 Ocak 2011 Pazar

hangisi?

   Aşıksan görmezsin bazı şeyleri,sevdiğin çok yakışıklıdır,herkesten üstündür,aileleriniz uymasa bile olsun dersin biz anlaşıyoruz ya,birçok şeyi görmezsin ayrıntılara takılmazsın.Peki ya sonra....Evlenirsiniz herşey yolundadır ta ki aşk bitene kadar,sonra ayrıntılara takılırsınız,aman olsun dediğiniz şeyler gözünüze gözünüze batar,sıkılırsınız sıkıcı olursunuz.Her aşk evliliği de böyle olmaz tabi,sadece aşkla hareket eden insanlar yaşar bu tip durumları.Çevremde de birçok örneğini görür oldum son zamanlarda.E peki eskiden neden boşanmalar bu kadar fazla değildi?Aslında bunun birçok sebebi var;kadının ekonomik özgürlülüğünün olmaması,ailesel baskılar gibi birçok neden sayılabilir fakat benim dikkatimi çeken nokta şu ki:eskiden üçüncü şahıslar gelin ve damat adayını öyle ya da böyle tanıyan insanlardı,yani şunu söylüyorlardı
   -Ayşe kuralcı,titiz,sevimli,güler yüzlü vb
   -Ali de itaatkar,güleryüzlü vb
Yani iki insanın özelliklerini karşılaştırıp hıh bunlar anlaşırlar hadi evlendirelim diyorlardı.E tabi aşık değiller ayşeyle ali birbirine.Sonra bakıyorlar ki aaa ali de aynı benim gibi düşünüyor,ayşenin bu özelliği tam bana göre bıla bıla bıla,keşfediyorlardı yani birbirlerini ve sevgi zamanla oluşuyordu.Belki de daha sağlam temeller üzerine oturtuluyordu evlilikler.Siz nasıl düşünürsünüz bilmem ama ben görücü usulü evliliklere artık sıcak bakmaya başlıyorum galiba,hadi bakalım hayırlısı...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder